Media

Art of Kitchens & Probewa 50 jaar Küchenmeile 2017

Probewa 50 jaar 

Probewa bestaat dit jaar 50 jaar. Er waren twee wanden gevuld met zwart wit foto’s van die afgelopen 50 jaar. Grappig voor oude herinneringen, het werd veelvuldig bekeken. Met hier en daar een ‘ow ja’-momentje en jonge versies van de nu ‘oude garde’van de branche. Het blijft leuk om naar te kijken. Daarnaast werd een prototype getoond van een “brug” van kurk.

SmartCollection by Probewa 

Probewa had zelf ook iets te melden, want de SmartCollection werd goed ontvangen tijdens de beursdagen. In KBT4 kon u
hier al uitgebreid over lezen. Maar het Private Label is een toevoeging die Probewa weer meer dan ooit een complete leverancier maakt. SmartCollection is een ruim en zeer commercieel keukenprogramma gericht op de Nederlandse markt. Met het assortiment aan fronten van kunststof en lak tot en met fineer en massief heeft Probewa de keukendealer veel te bieden. Al deze opties waren te zien binnen de drie commerciële opstellingen bij Art of Kitchens.

Artego 

Een drukte van jewelste in de Artego-showroom. Er is duidelijk (waarschijnlijk mede door het faillissement van ALNO Keukens) veel aanwas van potentiële nieuwe klanten. Maar het kan ook een beloning zijn van de ontwikkelingen die Artego de laatste jaren heeft ingezet. Dit was eerst op basis van een nieuw raster en onderkasten van 78cm hoog. Dit jaar ontwikkelde Artego het binnenwerk door. Bovendien speelde Artego goed in op de ontwikkeling van zwarte dan wel donker getinte keukens, waaronder carbon zwart en twee nieuwe betonlook-kleuren. Artego speelt duidelijk in op een luxere uitstraling. Dit geldt ook voor de afwerking, waar steeds meer keuzes gemaakt kunnen worden door de consument of retailer. Supermat of Polarwit? Artego kan het invullen. Verder bij Artego aandacht voor regalen. Wat toch duidelijk op de Küchenmeile veelvuldig naar voren kwam.

Mereno 

Mereno stond niet meer op haar vaste plek in het midden van Art of Kitchens. Echter stond Mereno met haar paradepaardje vooraan in de showroom. Waar iedereen hem kon zien en dat verdiende deze keuken ook. Inspelend op de donkere keukentrend, maar dan net even iets luxer, zoals we van Mereno altijd kunnen verwachten. Het was de keuken waar de meeste bezoekers net even langer in bleven staan. Alles even aanraken. Als je dit als leverancier voor elkaar krijgt, dan heb je je zaken goed voor elkaar. De Eucalyptus-keuken gebruikte maar liefst 150 meter aan ledverlichting. Dat is niet mals, maar het zorgde wel voor die extra luxe uitstraling. Bovendien kreeg Mereno het voor elkaar dat deze keuken een breed publiek zal kunnen aanspreken. Qua stijl en materiaal. De keuze van de materialen maakt het mogelijk dat deze keuken voor verschillende portemonnees binnen handbereik ligt. Het was dan ook niet geheel duidelijk binnen welke stijl deze keuken hoorde. Modern kon, maar industrieel kon ook. En waar industrieel nog weleens kou kan uitstralen, was deze opstelling zeker gezellig en warm te noemen. Het is een compliment waard dat Mereno dit aandurfde en het ogenschijnlijk voor elkaar kreeg om meerdere stijlen met elkaar te combineren en gebruik wist te maken van materialen die normaliter niet zoveel met elkaar gecombineerd wordt (marmerlook vs staal). Dat juist Mereno in staat is om stijlen te combineren komt misschien omdat we te maken hebben met een 100 procent Nederlands bedrijf en hierdoor is Mereno als geen ander in staat om haar keukens af te stemmen op de Nederlandse markt. 

Pönnighaus 

Pönnighaus is een stabiele en brede leverancier die geen gekke dingen doet en ieder jaar op designvlak de puntjes op de i zet. Dit jaar veel aandacht voor beton, maar ook voor de nieuwere stijlen chroom, brons en titaan. Dit zijn toepassingen die voornamelijk bij de industriële stijl horen. Een stijl die het de laatste twee jaar goed doet en waarvan veel designers aangeven dat het een blijvertje is. Deze doorontwikkeling zorgt ervoor dat Pönnighaus aantoont nog altijd van alle markten thuis te zijn.

Riverdale Keukens 

Ieder jaar wordt het Riverdale-concept uitgebreid. Dat was ook dit jaar het geval, waarin Riverdale lichtjes een knipoog gaf aan de
moderne keuken. Dit lijkt als vloeken in de kerk, maar zoals je van de designers van Riverdale als die van Probewa mag verwachten, past deze uitvoering uitstekend bij het merk Riverdale. Het geeft een retailer meer mogelijkheden dan alleen binnen de landelijke stijl te
kunnen variëren.

Private Time & Exclusive Time 

De meeste aandacht van de badmeubelen van Probewa ging uit naar de badmeubelen die retailers in samenspraak met consumenten
zelf samen kunnen stellen. Flexibiliteit is wat betreft badmeubelen een USP en de EasyTime Pick & Mix weten dit op een zeer eenvoudige en efficiënte manier klaar te spelen. Men kan kiezen uit een ruime selectie aan fronten, wastafelbladen of kommen. Maar ook spiegels of spiegelkasten kunnen zelf gekozen worden in verschillende maatvoeringen. De klant bepaalt wat hij of zij wil en naar verluid vinden
consumenten deze keuzemogelijkheid wel prettig.

KBT november 2017


Keer terug naar het overzicht
KvK nr: 27074301
BTW nr: NL007393891B01